]> git.0d.be Git - empathy.git/blob - src/empathy-rounded-texture.c
eb0fbcb266f5dbc4e13c7128038829faf9dbdcd2
[empathy.git] / src / empathy-rounded-texture.c
1 /*
2  * empathy-rounded-texture.c - Source for EmpathyRoundedTexture
3  * Copyright (C) 2011 Collabora Ltd.
4  * @author Emilio Pozuelo Monfort <emilio.pozuelo@collabora.co.uk>
5  *
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18  * Foundation, Inc., 51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301  USA
19  */
20
21
22 #include <clutter/clutter.h>
23
24 #include "empathy-rounded-texture.h"
25
26 G_DEFINE_TYPE (EmpathyRoundedTexture,
27     empathy_rounded_texture,
28     CLUTTER_TYPE_TEXTURE)
29
30 static void
31 empathy_rounded_texture_paint (ClutterActor *texture)
32 {
33   ClutterActorBox allocation = { 0, };
34   gfloat width, height;
35
36   clutter_actor_get_allocation_box (texture, &allocation);
37   clutter_actor_box_get_size (&allocation, &width, &height);
38
39   cogl_path_new ();
40
41   /* create and store a path describing a rounded rectangle */
42   cogl_path_round_rectangle (0, 0, width, height, height / 16., 0.1);
43
44   cogl_clip_push_from_path ();
45
46   CLUTTER_ACTOR_CLASS (empathy_rounded_texture_parent_class)->paint (texture);
47
48   cogl_clip_pop ();
49 }
50
51 static void
52 empathy_rounded_texture_init (EmpathyRoundedTexture *self)
53 {
54 }
55
56 static void
57 empathy_rounded_texture_class_init (EmpathyRoundedTextureClass *klass)
58 {
59   ClutterActorClass *actor_class = CLUTTER_ACTOR_CLASS (klass);
60
61   actor_class->paint = empathy_rounded_texture_paint;
62 }
63
64 ClutterActor *
65 empathy_rounded_texture_new (void)
66 {
67   return CLUTTER_ACTOR (
68     g_object_new (EMPATHY_TYPE_ROUNDED_TEXTURE, NULL));
69 }