]> git.0d.be Git - empathy.git/blob - src/empathy-rounded-texture.c
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[empathy.git] / src / empathy-rounded-texture.c
1 /*
2  * empathy-rounded-texture.c - Source for EmpathyRoundedTexture
3  * Copyright (C) 2011 Collabora Ltd.
4  * @author Emilio Pozuelo Monfort <emilio.pozuelo@collabora.co.uk>
5  *
6  * This library is free software; you can redistribute it and/or
7  * modify it under the terms of the GNU Lesser General Public
8  * License as published by the Free Software Foundation; either
9  * version 2.1 of the License, or (at your option) any later version.
10  *
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12  * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
13  * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the GNU
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15  *
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17  * License along with this library; if not, write to the Free Software
18  * Foundation, Inc., 51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301  USA
19  */
20
21 #include "empathy-rounded-texture.h"
22
23 G_DEFINE_TYPE (EmpathyRoundedTexture,
24     empathy_rounded_texture,
25     CLUTTER_TYPE_TEXTURE)
26
27 static void
28 empathy_rounded_texture_paint (ClutterActor *texture)
29 {
30   ClutterActorBox allocation = { 0, };
31   gfloat width, height;
32
33   clutter_actor_get_allocation_box (texture, &allocation);
34   clutter_actor_box_get_size (&allocation, &width, &height);
35
36   cogl_path_new ();
37
38   /* create and store a path describing a rounded rectangle */
39   cogl_path_round_rectangle (0, 0, width, height, height / 16., 0.1);
40
41   cogl_clip_push_from_path ();
42
43   CLUTTER_ACTOR_CLASS (empathy_rounded_texture_parent_class)->paint (texture);
44
45   /* Flip */
46   cogl_rectangle_with_texture_coords (0, 0, width, height,
47       1., 0., 0., 1.);
48
49   cogl_clip_pop ();
50 }
51
52 static void
53 empathy_rounded_texture_init (EmpathyRoundedTexture *self)
54 {
55 }
56
57 static void
58 empathy_rounded_texture_class_init (EmpathyRoundedTextureClass *klass)
59 {
60   ClutterActorClass *actor_class = CLUTTER_ACTOR_CLASS (klass);
61
62   actor_class->paint = empathy_rounded_texture_paint;
63 }
64
65 ClutterActor *
66 empathy_rounded_texture_new (void)
67 {
68   return CLUTTER_ACTOR (
69     g_object_new (EMPATHY_TYPE_ROUNDED_TEXTURE, NULL));
70 }