]> git.0d.be Git - empathy.git/blob - src/empathy-rounded-texture.c
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[empathy.git] / src / empathy-rounded-texture.c
1 /*
2  * empathy-rounded-texture.c - Source for EmpathyRoundedTexture
3  * Copyright (C) 2011 Collabora Ltd.
4  * @author Emilio Pozuelo Monfort <emilio.pozuelo@collabora.co.uk>
5  *
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18  * Foundation, Inc., 51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301  USA
19  */
20
21 #include "config.h"
22 #include "empathy-rounded-texture.h"
23
24 G_DEFINE_TYPE (EmpathyRoundedTexture,
25     empathy_rounded_texture,
26     CLUTTER_TYPE_TEXTURE)
27
28 static void
29 empathy_rounded_texture_paint (ClutterActor *texture)
30 {
31   ClutterActorBox allocation = { 0, };
32   gfloat width, height;
33
34   clutter_actor_get_allocation_box (texture, &allocation);
35   clutter_actor_box_get_size (&allocation, &width, &height);
36
37   cogl_path_new ();
38
39   /* create and store a path describing a rounded rectangle */
40   cogl_path_round_rectangle (0, 0, width, height, height / 16., 0.1);
41
42   cogl_clip_push_from_path ();
43
44   CLUTTER_ACTOR_CLASS (empathy_rounded_texture_parent_class)->paint (texture);
45
46   /* Flip */
47   cogl_rectangle_with_texture_coords (0, 0, width, height,
48       1., 0., 0., 1.);
49
50   cogl_clip_pop ();
51 }
52
53 static void
54 empathy_rounded_texture_init (EmpathyRoundedTexture *self)
55 {
56 }
57
58 static void
59 empathy_rounded_texture_class_init (EmpathyRoundedTextureClass *klass)
60 {
61   ClutterActorClass *actor_class = CLUTTER_ACTOR_CLASS (klass);
62
63   actor_class->paint = empathy_rounded_texture_paint;
64 }
65
66 ClutterActor *
67 empathy_rounded_texture_new (void)
68 {
69   return CLUTTER_ACTOR (
70     g_object_new (EMPATHY_TYPE_ROUNDED_TEXTURE, NULL));
71 }